Az egyik gépemen FreeBSD van. Leginkább fejlesztésre használom, így két monitor lóg rajta, valami nvidiás cuccon. Na ez utóbbi nemrég gallyra vágta magát, így cseréltem egy újabbra (szintén NV).

Mivel az OS 64 bites módban fut(ott), csak az open source nv drivert használhattam, amivel rendesen működött is a két monitor. Az új kártyával viszont mindkét képernyőn ugyanaz a tartalom van, ami az arcom lebarnításán kívül másra nemigen használható.

A portsban lévő bináris nvidia driver sajnos csak i386-on működik (bár mikor legutoljára próbáltam azon se), így most nekivágtam a 32 bitre visszaállásnak.

Az OS lecserélése gyorsan ment, miután a buildworld és buildkernel lefutott, azonban az első indítás után megdöbbenve tapasztaltam, hogy a kernel állandóan elhányja magát (panic, double fault), jellemzően akkor, amikor portokat akarok telepíteni.

A backtrace szerint a halál egy malloc()-ot követően volt. fsck, reboot, ugyanaz.

Már kezdtem volna régebbi kernelt fordítani (ez HEAD), mikor feltűnt, hogy a régi portok indításakor bitszemét jelenik meg a képernyőn (postfix, openntpd, hald, dbus, meg saslauthd futottak volna). Ezek nem tudtak elindulni, hiszen a userland már 32 bites volt, viszont a portokat még nem raktam újra.
Kikommentezve ezeket, a korábban konstans rohadást triggerelő műveletek gond nélkül lementek.

Érdekes, ha lenne időm mindenképpen megérné utánajárni ennek, hiszen mindössze annyi történt, hogy pár ott maradt 64 bites bináris próbált elindulni sikertelenül, és ettől a rendszer instabillá vált. Kiváló DoS lehetőség.

Most tehát mennek újra a portok, 64 bites helyett 32 bites FreeBSD-m van, és csak reménykedhetek, hogy az nvidia driver egyáltalán működik, és jól működik (meghajtja a két képernyőt, és ezt megbízhatóan teszi).

A remény hal meg utoljára.

A bejegyzés trackback címe:

https://suckit.blog.hu/api/trackback/id/tr681166476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása