FreeBSD ZFS snapshotok

2009.06.07. 20:43

Alakul ez a ZFS FreeBSD-n -mint T-800-as a présgépben-, most már van legalább olyan jó, mint 2005-ben volt Solarison (lehet, hogy kicsit igazságtalan voltam, mert annál sokkal jobb).

Az UFS-ben snapshotolni annyira nem öröm (mondhatni suxxs), így hát úgy döntöttem, hogy kipróbálom mentésre.
Elvégre nincs is annál jobb, mint rátolni egy ilyenre rsync-kel az épp aktuális anyagot, majd csinálni róla (bónusz: közben blokk szinten tömörítve) egy snapshotot, és eltenni azt napokra (vagy hónapokra, évekre? Ki tudja, elvileg csak a változások mértéke szab határt).

Na egy ilyet próbáltam, a mentést érdemes volt betömöríteni (default, lzjb):

bkp           compressratio         1.80x                  -

Ezután csináltam pár snapshotot, és megírtam hozzá a scriptet, amely elkészíti a snapshotot, és törli azokat, amelyek már nem kellenek.

Miután ezt jól összelőttem, és betáraztam cron joe-nak, jött a meglepetés. A scriptet úgy írtam, hogy a .zfs/snapshot könyvtárban kutakodjon, és az alapján dolgozzon. Ez a könyvtár viszont időközben eltűnt, azt mondja, hogy:

ls /bkp/.zfs/snapshot
ls: /bkp/.zfs/snapshot: Bad file descriptor

A zfs szerint viszont ott van az:

zfs list -t snapshot
NAME           USED  AVAIL  REFER  MOUNTPOINT
bkp@20090607    46K      -  7.87G  -

Minden valószínűség szerint akkor tűnhetett el, amikor a ZFS-ről nullfs mountoltam egy könyvtárat egy UFS könyvtárba (közben visible-re is állítottam a snapshot dirt, de utána még megvolt). Ha umountolom ezt a nullfs cuccot, vagy megint hiddenre rakom a snapshotot, sajnos nem jön vissza. Mindegy, ezt most így hagyom, majd ha kell valami, reménykedem, hogy a snapshotok ott lesznek. :)

Egy másik gépen majd ki kell próbálnom, hátha valaki fogékony lesz a hibára, és kijavítja (már persze ha sikerül reprodukálnom).

A bejegyzés trackback címe:

https://suckit.blog.hu/api/trackback/id/tr541170005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása