HP backup system ROM

2009.10.05. 19:27

Firmware frissítés HP szerveren. Rutinfeladat. De most az egyszer nem.

Indulás után a következő fogad:

FATAL ROM ERROR: The System ROM is not Properly Programmed

 No para, ezért van a backup system ROM. Mindjárt ki is írja, hogy azzal bootol...

... majd pár másodperc múlva...

... a következő bootnál...

... ha resetelem, azt fogja bootolni...

... ha kikapcsolom, azt fogja bootolni...

MIKOR FOGJA AZT A ROHADT BACKUP ROM-OT BOOTOLNI?!

Manual elővesz, megnéz mi a teendő ilyenkor. Azt mondja, hogy:

FATAL ROM ERROR: The System ROM is not Properly Programmed.
      Audible Beeps: 1 long, 1 short
      Possible Cause: The System ROM is not properly programmed.
      Action: Replace the physical ROM part.

B+. Google. Azt mondja, hogy nyomjak F9-et, majd a BIOS-ból válasszam ki, hogy az előző ROM-ot szeretném bootolni. DE NINCS BIOS!

Aztán ráakadtam erre:

To Boot to a Backup ROM:

To access the redundant ROM through RBSU:
1. Access RBSU by pressing the F9 key during powerup when the prompt is displayed in the upper right corner of the screen.
2. Select Advanced Options.
3. Select Redundant ROM Selection.
4. Select the ROM version.
5. Press the Enter key.
6. Press the Esc key to exit the current menu or press the F10 key to exit RBSU. The server restarts automatically.


To access the redundant ROM manually:
1. Power down the server
2. Remove the access panel
3. Set positions 1, 5, and 6 of the system maintenance switch to On.
4. Install the access panel
5. Power up the server
6. Wait for the server to emit two beeps.
7. Repeat steps 1 and 2.
8. Set positions 1, 5, and 6 of the system maintenance switch to Off.
9. Repeat steps 4 and 5.

(az első értelemszerűen NO GO nálam)

Eljátszottam, vártam a két bip-et. Nem volt. Kezdtem aggódni. A biztonság kedvéért vártam kb. négy percet, majd folytattam.

A poweron után lélegzetvisszafojtva vártam az eredményt.

HP logo... Szünet. Indul!

Huh.

A bejegyzés trackback címe:

https://suckit.blog.hu/api/trackback/id/tr651429796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oregon (TM) 2009.10.05. 20:32:12

Szerettem anno az ilyen compaq szervereket. Nagyon. Inkább dzsunka mint ez a stressz.

blackshepherd · http://suckit.blog.hu 2009.10.06. 08:35:18

@Oregon (TM): PC szerverben ezerszer vennék HP-t, mintsem mást. Az összeszerelt dzsunkát meg ne hasonlítsuk ezekhez...
süti beállítások módosítása