Android 2.2: használhatatlan

2010.07.31. 11:36

Értem én, hogy az Android a plázacicák tucatterméke, de a 2.2-es verzióra már csak eljuthattak volna odáig, hogy a következő dolgok működjenek:

  • multi PDP support (ez akár MMS-nél is fárasztó lehet, de egy vállalati környezetben, ahol az internet, és a céges hálózat más APN-en jön, egyenesen használhatatlanná teszi a telefont)
  • ennek hiányában legalább tudna automatikus váltást az APN-ek között a lekért hostnév alapján. Kézzel váltogatni agyhalál, nem beszélve arról, hogy eleve lehetetlenné teszi az automatikus syncet, push emailt
  • szerver (Exchange) oldali keresés az e-mailek között
  • GAL lookup a kontaktoknál, beemelés a helyi kontakt listába onnan (elvileg vehetek a marketről ilyen programot: anyád)
  • a tesztként megnyitott levélben éppenséggel egy word doc volt, az OS ehhez sem tartalmaz önmagában supportot

Ezek hiányában az Android sok embernek (aka üzleti felhasználás) csak egy gyémántporral teleszórt takonygombóc, olyan nélkülözhetetlen feature-ökkel, amelyeket az ősöreg WinMo-k is tudnak, hogy az állandó versenytársat(?), az iphone-t ne is említsük.

Azt hiszem a következő telefonom sem androidos lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://suckit.blog.hu/api/trackback/id/tr892188913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harakiri576 2010.08.03. 23:03:00

Azt mondanam, hogy valoszinuleg nem az enterprise piacot celoztak meg vele, ami realis gondolatnak tunik.

blackshepherd · http://suckit.blog.hu 2010.08.04. 18:39:41

@harakiri576: ebben igazad van, de akkor minek bele exchange támogatás? Azt nem tudom elfogadni, hogy 2010-re még csak idáig jutottak el, és ennyire látványosan leszarják ezt a szegmenst...
Több cégvezetővel is beszéltem már, aki ilyenek miatt nem váltott winmo, nokia, blackberryről (és volt, aki az iphone-t kukázta volna).

fotofabrik 2010.08.06. 10:15:55

Szerintem be lehet segíteni a fejlesztésbe, nemde? :o

blackshepherd · http://suckit.blog.hu 2010.08.08. 23:19:08

@fotofabrik: igen, általában ez szokott lenni az érv, ha valaki elmondja a baját. De azért itt egy dollármilliárdos üzletről beszélünk, egy dollármilliárdos céggel a háta mögött (google). Rengetegen panaszkodnak emiatt, és vesznek más telefonokat, ami nem is baj, hiszen így mások is életben tudnak maradni. :)

nyelv-ész 2010.08.09. 21:14:22

"...vállalati környezetben, ahol az internet, és a céges hálózat más APN-en jön..."

Na ez a durva, nem az Android. Esetleg lehet tudni az okát ennek a ...khm... érdekes topológiának?

blackshepherd · http://suckit.blog.hu 2010.08.10. 22:03:27

@nyelv-ész: mi érdekes ebben a topológiában? VPN-ekről nem hallottál még? Ugyanúgy, ahogy adnak dróton a szolgáltatók ilyet (pld. MPLS, metro ethernet stb), adnak a levegőben is.
Miért jó? Saját magad autentikálhatod a saját telefonjaidat, amelyek közvetlenül bejönnek a belső hálózatodba (általában azért egy tűzfalon keresztül). Ha a telefon tudja (az android nem), fent tud lenni a VPN-ben, és az interneten is külön VPN szoftver nélkül (és az intranet internet irányú fenyegetettsége nélkül, amit az internetre lógatott VPN GW okozna), a belső dolgokat a VPN-en, a többit kívül intézi, tudod távmenedzselni a készülékeket, policyt húzhatsz rá satöbbi.

Teljesen más világ, a buta androiddal elhiszem, hogy ez felfoghatatlan, de van ilyen is, sok cég fizet ezért a telkóknak.

k_chris 2010.08.11. 21:27:59

@blackshepherd: hát.. dolgoztam már magentánál dolgoztam már banknál de ilyet még sehol nem láttam, mindenhol volt az intraneten internetre néző GW... szóval azért ez nem egy általános felhasználási mód.. kételkedem abban is hogy ezt a WinMo tudná egyszerre..

mindenesetre: ha már nagyvállalati környezetről beszélünk oda Cisco való (biztos jó...) nem pedig "sima VPN" és a Cisco VPNhez természetesen saját kliens progi kell Win és Linux alá ami nem engedi hogy a sima netes forgalmad a normál elérésedre routeolódjon és csak az intranetre menő forgalom menjen a kliensprogramon keresztül, annyira alacsonyszintre beépül a kliensprogram. SZAR CISCO, ezt az alapdolgot nem tudták megoldani.... áhhhhh..

nyelv-ész 2010.08.11. 21:57:46

@k_chris: @blackshepherd: Én is elég nagy vállalatnál dolgozom vagy 2 ezer userrel, de nálunk mindenki céges géppel nyomul, és nincs olyan APN, amiről a publikus internetre csak úgy ki tudnál menni, authentikáció és tanúsítvány nélkül. Mindenhol proxy, tűzfal is van.

Aki meg távoli telephelyről nyomul, vagy otthon dolgozik, annak a fent agyondicsért Cisco VPN kliens van a gépén, ami nagyon helyesen(!) nem engedi a VPN kapcsolat mellett más portok nyitvatartását, tehát a szőnyeg alatt nem csusszanhat be semmi.

Ettől függetlenül az APN-ek közti automatikus váltás hiánya valóban gáz.

xxyyzz 2010.08.12. 09:18:44

Vulgármarketinges kifejezéssel élve: Nem te vagy a célközönség. :D

Hanem a kkv-k és mindenki más, akit a google magához akar láncolni a szolgálatatásaival.

Szerinted hány kkv-nak van exchange szervere? És hányan használnak gmailt, google docsot, stb?

Nagyvállalati környezetben meg amúgy sem értem, mit akar vki a saját telójával. A cég veszi neki. Ha jár neki. És akkor már olyat kap, ami a saját architektúrába is beillik.

Ja, hogy az "üzleti célú" telefonok nem olyan érintőképernyővel, kamerával, multimédiás képességekkel készülnek? Az kérem pediglen nem a google, hanem a készülékgyártók és velük szimbiózisban élő telcok sara.

Ne érts félre, nem vagyok sem google fan, sem androidbuzi. Nekem nem kell az állandó netkapcsolat telóra, meg a friendface szinkron. Épp ezért vagyok bajban, mert a korszerű készülékek mind ebben az őrületben kerülnek piacra. Újabb ótvaras fapadosra meg nem váltok a régi ótvaras fapadosról. :)
Ettől függetlenül szerintem szezont kevertél a fazonnal.

k_chris 2010.08.12. 11:32:54

@olvass: egyetértek, ezért nem volt szimpi az elején az android de WM6.5-ről lassan kell valamire váltani... szifon kizárt, bár eljátszottam a gondolattal (4G), symbian, hát...., maradt az android amit ráadásul a HTC HD2-re csak felflashelek, már használható állapotban van, nem kell új telefont se vennem. De az tényleg eléggé idegesítő hogy minden program olyan koncepcióval készül rá hogy "úgyis folyamatosan megy a netkapcsolat" az nagyon zavaró, ennek ellenére én tiltok minden adatforgalmat, akkor van net ha rányomok hogy ok most update-eld magad (postafiók, időjárás. barátkönyv meg csirip kizárva).

bagoj ur 2011.01.11. 10:56:13

"fent tud lenni a VPN-ben, és az interneten is külön VPN szoftver nélkül"

Nemtom milyen cégnél dolgozol, lehet nálatok nem kell annyi érzékeny ügyféladatot védeni de pl. nálunk a split tunneling elképzelhetetlen még PC-vel is, nemhogy telefonnal.

blackshepherd · http://suckit.blog.hu 2011.01.17. 07:43:47

@bagoj ur: érzékeny adat, és internet egy mondatban, hmm. :)
Ilyen kontextusban sok esetben mindegy, hogy split tunnel, vagy XOR a két kapcsolat, okozható kár tekintetében gyakorlatilag megegyezik a kettő.

bagoj ur 2011.01.17. 15:09:20

@blackshepherd: Ez ugye nyilván csak kötekedés, amit írsz. :-) Amikor a főnökök kötetlen munkaidőben, otthonról dolgoznak, az érzékeny adat és az internet simán megfér egy mondatban, márpedig nem hiszem hogy ez az eset csak a mi kis cégünknél (>4000 fő) fordulna elő. Különben Android sux, nyilván. :-)

blackshepherd · http://suckit.blog.hu 2011.01.18. 07:53:35

@bagoj ur: a kérdés az, hogy mennyivel nehezebb olyan kártevőt összehozni, amely képes működni kizáró vagy esetben is. A válasz pedig az, hogy nem sokkal, tehát a jelenség számomra egyenértékű a security by obscurityval. :)

TheKovCorp 2011.03.16. 10:32:37

Ya, a VPN egy "f.o.s" egy 0,1 milló Forintos telótól már elvárná az ember, a villám vpn kapcsolódást
süti beállítások módosítása